Devlet Sırrını Naklen Yayınladılar

Devlet Sırrını Naklen Yayınladılar

Rus kanalları NTV ve Channel One, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Soçi'de askeri yetkililerle yaptığı toplantıya ilişkin görüntüleri verirken, yanlışlıkla gizli nükleer torpido planlarını yayınladı.

İngiliz Guardian gazetesinin haberine göre; Kremlin de Rus televizyonlarının gizli planları canlı yayında yanlışlıkla ifşa ettiğini kabul etti.

Putin’in Basın Sözcüsü Dimitri Peskov konuya ilişkin açıklamasında, "Bazı gizli bilgilerin ekrana yansıdığı doğru, fakat akabinde silindi. Gelecekte bunun bir daha yaşanmaması için şüphesiz ki önlem alacağız" ifadesini kullandı. 

GÖRÜNTÜLER SİLİNDİ AMA...

Kremlin güdümlü kanallarda yayınlanan görüntülerde, üst düzey bir askeri yetkili, Saint Petersburg merkezli denizaltı şirketi Rubin tarafından tasarlanan Status-6 adlı silah sisteminin çizimleri ve detaylarını içeren gizli bir belgeye bakarken ekrana yansıyor.

Belgede, "denizaltılardan ateşlenen nükleer torpidoların, geniş alanlarda radyoaktif kirlilik yarattığı ve bu bölgeleri uzun bir dönem askeri ve ekonomik faaliyetler açısından elverişsiz kıldığı" yazıyor. 

Televizyon kanalları tarafından sonradan silinen görüntüler internet sitelerinde kullanıldı.

14 Kasım 2015 (Haber Merkezi)

Yorumlar (0)

Yorum Yaz